Taveerne Ter Merwe, Scheffersplein te Dordrecht , Oprichtingsbijeenkomst 25-1-1957

 

Bestuur en Commissies

 

Bestuur

Het bestuur bestaat uit vijf leden.

De voorzitter wordt voor drie jaren gekozen uit en door de gewone leden tijdens een ledenvergadering in maart, tenzij door tussentijds aftreden een extra ledenvergadering noodzakelijk is.

De overige vier leden worden eveneens voor drie jaren gekozen uit en door de gewone leden tijdens bedoelde vergadering.

Het bestuur bepaalt wie secretaris, penningmeester, waarnemend voorzitter en algemeen adjunct zal zijn.

De voorzitter, secretaris en de penningmeester vormen samen het dagelijks bestuur.

Bestuursleden zijn herkiesbaar voor een periode van drie jaren.

De vereniging wordt in en buiten rechte vertegenwoordigd door twee leden van het dagelijks bestuur gezamenlijk.

 

Het bestuurslidmaatschap eindigt:

a.     Na afloop van de drie jaarlijkse periode;
b.     Door tussentijds bedanken;
c.     Bij beëindiging van het lidmaatschap der vereniging, bedoeld in artikel 8 van de statuten.

In het sub b en c bedoelde geval onderneemt het bestuur zo spoedig mogelijk stappen om in de vacature te kunnen voorzien.

Dit nieuwe bestuurslid treedt af op de datum, waarop zijn voorganger had moeten aftreden.

Het bestuur kan zich doen bijstaan door commissies en regelt de samenstelling en werkwijze van deze.

  Taakomschrijving

 

Commissies

Artikel 5 HR
Het bestuur kan zich doen bij staan door commissies en regelt de samenstelling en werkwijze van deze.

  • Kascommissie 
    Deze commissie ressorteert onder de Penningmeester
  • Ledenadministratie
    Deze commissie ressorteert onder het Secretariaat
  • Nieuwe ledencommissie
    Deze commissie ressorteert onder de Vice-voorzitter.
  • Ic-commissie
  • Deze commissie ressorteren onder het Bestuur
  • Programmacommissie
    Deze commissie heeft als aanspreekpunt bestuurslid Algemeen Adjunct
  • Uitgaansdagcommissiee
    Deze commissie heeft als aanspreekpunt bestuurslid Algemeen Adjunct
  • Nieuwjaarscommissie
    Deze commissie ressorteert onder het Dagelijks Bestuur
  • Lief en Leedcommissie
    Deze commissie ressorteert onder het Secretariaat
  • Jubileumcommissie
    Deze commissie ressorteert onder het Dagelijks Bestuur 

     

Kascommissie
Benoeming:
De controle van de rekening en verantwoording van het bestuur wordt opgedragen aan een kascommissie, bestaande uit twee leden, geen bestuursleden, van welke leden er jaarlijks één aftreedt. 
Aanspreekpunt commissie: De penningmeester namens het bestuur.
De kascommissie brengt verslag uit in de in het vierde lid van artikel 12 bedoelde ledenvergadering.
lees meer >

Ledenadministratie.
Benoeming: De secretaris wordt benoemd uit het bestuur nadat het bestuurslid in de jaarvergadering bij de bestuursverkiezing voor 3 jaar in het bestuur is gekozen.  Hij verzorgt de werkzaamheden verbonden aan de ledenadministratie. Dat houdt tenminste in:
* het verwerken van de aan- en afmelding van leden
* het zorgdragen voor overdracht van het ledenbestand aan de penningmeester en eventuele gegevensuitwisseling met de Web- resp. App beheerder


Programmacommissie.

Benoeming: In de jaarlijkse ledenvergadering worden uit de leden 3 Programmacommissieleden en 1 reservecommissielid aangewezen c.q. benoemd door het bestuur.
Aanspreekpunt commissie: Bestuurslid Algemeen Adjunct namens het bestuur.

Het betreft benoemingen voor het organiseren van maandelijkse reguliere bijeenkomsten in het lopende jaar [mei, juni, juli, september, november, december, februari, april].


De commissieleden worden voor een periode van 3 jaar benoemd, waarbij elk jaar 1 commissielid uittreedt. Het reservecommissielid wordt dan toegevoegd aan de programmacommissie.
In overleg met de Bestuurslid Algemeen Adjunct kan benoemingsperiode worden verlengd.
Uit de 3 Programmacommissieleden wordt de langst zittende commissielid woordvoerder [voorzitter].

Lees meer>

Uitgaansdagcommissie “Jaarlijks uitje “.
Benoeming: 
In de jaarlijks te houden ledenvergadering worden 3 leden en 1 à 2 leden als reserve aangewezen c.q. benoemd door het bestuur om zitting te nemen in de uitgaansdagcommissie. Aanspreekpunt commissie: Bestuurslid : Algemeen Adjunct namens het bestuur.

Het betreft een benoeming voor het organiseren van de jaarlijkse uitgaansdag in lopende kalenderjaar.
In principe worden de commissieleden voor een periode van 1 jaar benoemd. 

De 1 à 2 leden die als reserve zijn aangewezen vormen in het daaropvolgend jaar de commissie aangevuld met de 3e persoon.
In overleg met bestuurslid Algemeen Adjunct kan deze periode worden verlengd. 
Uit de 3 leden wordt een woordvoerder [voorzitter] benoemd. 

Lees meer >

Nieuwjaarscommissie.
Benoeming:
In de jaarlijkse te houden ledenvergadering worden 2 leden aangewezen c.q. benoemd door het bestuur.
Aanspreekpunt commissie: De penningmeester [ Dagelijks Bestuur]  namens het bestuur.

Het betreft een benoeming voor het organiseren van de nieuwjaarsbijeenkomst in het komende kalenderjaar.
In principe worden de commissieleden voor een periode van 1 jaar benoemd.
In overleg met het Bestuur kan deze periode worden verlengd. 
Uit de 2 leden wordt een woordvoerder benoemd. 

Lees meer >

Lief en Leedcommissie
Benoeming: In de jaarlijkse te houden ledenvergadering wordt 1 lid aangewezen c.q. benoemd door het bestuur Dit lid wordt voor een duur van 1 jaar gekozen en is herkiesbaar. 
Aanspreekpunt commissie: De secretaris namens het bestuur.
De commissie "Lief en leed" zorgt ervoor dat de club aandacht heeft voor het wel en wee van onze leden.

Lees meer >

Jubileumcommissie.
Benoeming:
In de jaarlijkse ledenvergadering worden 3 leden en 2 leden als reserve aangewezen c.q. benoemd door het bestuur.
Aanspreekpunt commissie: Dagelijks Bestuur namens het Bestuur.
Het betreft een benoeming voor het organiseren van de lustrumactiviteiten in het komende jubileumjaar.
De commissie wordt 1 x in de 5 jaar benoemd en wel 2 jaar voorafgaand aan het jubileumjaar.
[het lustrum].  
Uit de 3 leden wordt een woordvoerder [voorzitter] benoemd. 

Lees meer >

 

Nieuwe ledencommissie
Benoeming: In de jaarlijkse te houden ledenvergadering wordt 1 lid aangewezen c.q. benoemd door het bestuur Dit lid wordt voor een duur van 1 jaar gekozen en is herkiesbaar. 
Aanspreekpunt commissie: De vice voorzitter namens het bestuur.

Lees meer >

Ic-commissie [voornemen]
Benoeming: In de jaarlijkse te houden ledenvergadering wordt 1 lid aangewezen c.q. benoemd door het bestuur Dit lid wordt voor een duur van 1 jaar gekozen en is herkiesbaar. 
Aanspreekpunt commissie: De secretaris namens het bestuur.

Lees meer >