
Lief en Leed
COMMISSIE LIEF EN LEED
Deze leden worden voor een duur van 1 jaar gekozen en zijn herkiesbaar.
Deze leden worden voor een duur van 1 jaar gekozen en zijn herkiesbaar.
Indien het bestuur tijdig in kennis wordt gesteld, is de lief en leed regeling van toepassing, zoals hieronder beschreven.
De regeling is van toepassing op alle ingeschreven leden/partners, ereleden en weduwen.
Er dient een tijdige melding te worden doorgegeven.
Het in kennis stellen kan geschieden door: het lid zelf; door overige leden, familie van het lid, derden.
De door het bestuur aangestelde commissie “ lief - en leed” voert in overleg met het bestuur de vastgestelde regeling uit.
Het budget van het” Lief en Leed” wordt beheerd door de penningmeester en de commissie” Lief en Leed”.
Alleen deze commissie kan bestellingen plaatsen. Indien anders, alleen door het bestuur, meldt deze dat bij de commissie. De commissie” Lief en Leed” houdt een kasboek bij en legt verantwoording af bij de penningmeester
De regeling heeft betrekking op:
Onder “leed”: Ziekte Lid/partner
Overlijden lid/partner
Onder “Lief” : Bestuur bij functie beëindiging
Uitvoering:
1.Ziekte
Bij ziekte/blessure/ andere ongemakken
Na aangeven/melding bij commissie” lief en leed” wordt er een kaart gestuurd namens de vereniging.
Bij langdurige ziekte ed. een aardigheid met bezoekje commissielid [resp. bestuurslid resp. lid)
2.Overlijden
Bij het overlijden van een lid of familielid van een lid/erelid wordt er een kaart/brief gestuurd door de
commissie Lief en Leed (bestuur).
Indien er een overlijdensbericht naar de vereniging is gestuurd gaat er een afvaardiging van het bestuur/leden
naar de crematie/begrafenis. Na overleg in het bestuur wordt er een advertentie geplaatst.
3.Bestuur
Op de Ledenvergadering krijgt het vertrekkend bestuurslid een attentie. [ Wordt verzorgt door de Voorzitter]